KANTER är en advokatbyrå med huvudsakligt fokus på Corporate/M&A, immaterialrätt/IT och tvistlösning. I dagsläget är vi ca. 40 medarbetare.
KANTER växer och vi söker nu junior biträdande jurist, nyutexaminerad eller med 1-2 års arbetslivserfarenhet, till vår aktiemarknadsgrupp.
Vår aktiemarknadsgrupp är en av Sveriges främsta på området och vi arbetar framför allt med svenska börsbolag – allt från börsnoteringar, nyemissioner, bolagsstämmor och offentliga uppköpserbjudanden till löpande rådgivning i informations-, insider- och bolagsstyrningsfrågor.
Vi vill att du som söker har mycket goda juridiska kunskaper och kan uttrycka dig obehindrat på både svenska och engelska. Hos oss är det av yttersta vikt med ett bra arbetsklimat, med kollegialitet och delaktighet från alla medarbetare. Vi bevisar dagligen att det går att kombinera ett jobb med utvecklande och spännande ärenden med en hållbar och jämställd arbetsmiljö. Vi vill därför knyta till oss personer som är skickliga jurister men som samtidigt har de personliga egenskaper vi söker; samarbetsförmåga, prestigelöshet och engagemang – för juridik, människor och affärer.
Givet vår storlek och struktur kommer du att arbeta nära delägare och mer seniora biträdande jurister. Vi tror på idén att mindre men mer involverade och engagerade team bidrar till ett bättre arbete och också leder till ett bättre resultat för våra klienter. Detta innebär givetvis också att du redan från start kommer att ha mycket klientkontakt. Kort sagt, hos oss på KANTER erbjuds du en mycket stimulerande karriär som affärsjurist.
Skicka in dina fullständiga ansökningshandlingar (CV, personligt brev, examensbevis, relevanta betyg och intyg) till Maria Shamoun shamoun@kntr.se senast den 5 november 2021. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande – vänta därför inte med att skicka in din ansökan!
För mer information angående tjänsten vänligen kontakta Maria Shamoun shamoun@kntr.se, tel. 08-407 37 52 eller Caroline von Heidenstam, tel. 08-407 37 18, e-mail: heidenstam@kntr.se.
Välkommen med din ansökan!